Verslo Planas: Kaip Parašyti? 100% Gidas! | Kaip-uzsidirbti.lt

Verslo Planas: Kaip Parašyti? 100% Gidas!

Verslo planasVerslo planas yra vienas esminių ir privalomų dokumentų verslui.

Nesvarbu ar jau jūs esate pradėję vykdyti savo veiklą ar dar tik generuojate verslo idėją, verslo planas yra būtinas ir tuoj paaiškinsime kodėl.

Šiame straipsnyje nurodysime žingsnis po žingsnio kokie kriterijai yra būtini geram verslo planui be taip pat sužinosite kaip galite pasirašyti verslo planą visiškai nemokamai ir sutaupyti daugiau nei 1000 eurų.

Nieko nelaukime ir pradėkime!

Kas yra Verslo Planas?

Verslo planas – dokumentas, skirtas aiškiai ir argumentuotai įvertinti sugeneruotos verslo idėjos ar pradėjusios veikti įmonės potencialią, tikslus, veiklą, poreikius, perspektyvas, finansinius rodiklius bei rezultatus per tam tikrą laikotarpį.

Verslo planas yra neatsiejama verslo kūrimo ir plėtros dalis!

Kaip Parašyti Verslo Planą?

Taigi, išsiaiškinkime vieną svarbiausių klausimų – kaip parašyti verslo planą ir nuo ko pradėti?

Pirmiausiai aptarkime ir susipažinkime su 3 svarbiausiosiomis taisykles rašant gerą verslo planą.

1. Laikykitės Esmės ir Neišsiplėskite

Visų pirma geras verslo planas turėtų būti glaustas ir ne itin ilgos apimties.

Tai yra itin svarbu, kad asmuo, kuris skaitys jūsų verslo planą neprarastu susidomėjimo pateiktu turiniu ir išlaikytu 100% susikaupimą analizavimo metu.

Kitaip tariant, niekas neskaitys jūsų verslo plano, kuris bus 100 ar net 50 puslapių apimties. 

Toliau verta paminėti tai, kad jūsų verslo planas turėtų būti ne tik stalčiuje numestas dokumentas, bet ir įrankis tiek jums tiek ir jūsų partneriui bei investuotojui, kurį naudosite kaip pagalbinę medžiagą verslo plėtrai.

Atminkite:

Pernelyg ilgas verslo planas yra didžiulis vargas, su kuriuo susiduria daug įmonių dėl pasenusio požiūrio – “kuo daugiau dokumentinių lapų, tuo patikimiau”.

Dėl per ilgos apimties verslo plano ne tik dauguma įmonių savininkų ir akcininų niekada nepažiūri ir neanalizuoja jo verslui įsibegėjus, bet ir potencialūs investuotojai gali greitai prarasti susidomėjimą.

Taip yra todėl, kad žmogus, kuris skaitys verslo planą turi būti visada įtrauktas į turinį. Venkinte nereikšmingo turinio kiekio!

2. Įsivardinkite Pagrindinę Verslo Plano Skaitytojų Auditoriją

Gali skambėti keistai, bet jūs turite įsivertinti ir nusistatyti pagrindinę jūsų verslo plano skaitytojų auditoriją.

Kaip tai padaryti?

Rašykite verslo planą naudodamiesi kalba ir struktūra, kurią supras jūsų auditorija.

Pavyzdžiui:

Jei jūsų įmonė plėtoja sudėtingą mokslinį procesą ar atlieką tam tikrą išradimą, bet jūsų būsimi investuotojai nėra mokslininkai ir nesupranta visos išsamios mokslinės terminologijos, kurią norite naudoti savo verslo plane, jums reikia prisitaikyti prie jų ir perteikti informaciją kaip įmanoma aiškiau.

3. Tik Jūs Geriausiai Žinote Savo Verslą

Turbūt nieko nenustebinsime pasakę, kad dauguma verslo savininkų ir verslininkų nėra verslo valdymo ekspertai ir specialistai, tiesa?

Verslininkai yra lygiai tokie kaip ir jūs, jie mokosi, kuria naujus verslus, daro klaidas ir bando vėl iš naujo.

Ir nieko nuostabaus, kad daugumai pradedančiųjų verslininkų, verslo plano kūrimas gali atrodyti kaip sudėtinga ir varginanti kliūtis.

Būtent dėl šios priežasties vis daugiau ir daugiau verslo savininkų samdo konsultacines agentūras, kurios parašo verslo planus už verslo savininką, o paslaugos kaina prasideda nuo 1000 eurų.

Jei žinote savo verslo viziją (o jūs tikrai ją žinote!) ir esate entuziastingas, verslo plano kūrimas, nėra toks sudėtingas, kaip jūs manote.

Svarbu suprasti, kad:

Rašant verslo planą jūs neturite pradėti nuo išsamaus verslo turinio ir smulkių detalių.

Tiesą sakant, daug lengviau pradėti nuo paprasto vieno puslapio verslo plano – ką iš anglų kalbos specialistai vadina “Lean” planu (trumpas verslo planas, dažniausiai vieno puslapio apimties), o paskui grįžti ir parengti išsamų verslo planą, vadovaujantis prieš tai surinkta informacija.

Nemokamas Verslo Planas: 6 Esminės Turinio Dalys!

Išsiaiškinome 3 esmines verslo plano rašymo taisykles, tad pereikime prie pačio verslo plano kūrimo.

Visų pirma, jeigu norite turėti verslo planą visiškai nemokamai, teks jums patiems jį parašyti.

Tačiau sekant visus šiuos 6 turinio punktus, verslo plano rašymas pasirodys daug lengvesnis nei galvojote iki šiol.

Taigi, nei vienas geras verslo planas negali praleisti šių 6 esminių punktų.

Tad jeigu planuojate rašyti verslo planą, skaitykite atidžiai!

Bet prieš tai,

Atminkite, jūsų verslo planas yra priemonė, padedanti jums sukurti geresnį ir patogesnį verslo valdymą, o ne tik paruošti namų darbus investuotojams.Kaip parašyti verslo planą

1. Verslo Plano Santrauka

Verslo plano santrauka yra jūsų verslo, o jeigu tokio dar neturite, tuomet verslo idėjos apžvalga ir apibendrinimas.

Kitaip tariant, tai yra pirmasis jūsų verslo plano puslapis, kuris vėliau bus plečiamas ir detalizuojamas, o nuo šio puslapio priklauso ir skaitytojo susidomėjimas tolimesniu turiniu.

Ši santrauka supažindina skaitytoją su jūsų įmone, paaiškina trumpai kuo jūs užsiimate ir išdėsto tai, ko jūs (kaip verslo plano rengėjas) tikitės iš savo skaitytojų (dažniausiai tai būna papildomos finansinės investicijos).

Struktūriškai tai yra pirmasis jūsų verslo plano skyrius, tad natūralu, kad tai yra pirmas dalykas, kurį žmonės skaito ir apskritai įsivertina ar šis skyrius sudomino skaitytoją ir ar verta toliau skirti laiko jūsų verslo plano analizavimui.

Taip pat yra galimybė, kad santrauka gali būti atskiras dokumentas, apimantis svarbiausius jūsų detaliojo plano aspektus.

Taip yra, nes investuotojai labai dažnai prašo pateikti tik santrauką, prieš skaitant visą verslo planą. Jei jiems patinka tai, ką jie mato santraukoje, jie dažnai atsiųs užklausą dėl išsamaus plano bei detalizuotų duomenų apie jūsų verslą ar idėją.

Kadangi jūsų verslo plano santrauka yra itin svarbi jūsų verslo plano sudedamoji dalis, įsitikinkite, kad ji yra kuo aiškesnė ir glaustesnė. Aptarkite svarbiausius jūsų verslo aspektus, tačiau nepameskite ir nemaišykite detalių.

Idealiu atveju, jūsų santrauka bus ne daugiau kaip vienas puslapis, suprojektuota taip greitai perskaityti, kad skaitytojai neprarastų susidomėjimo.

 2. Galimybės

Verslo plano galimybėsJūsų verslo plano skyrius “Galimybės” yra ta vieta, nuo kurios dažnai priklauso ar investuotojai matys potencialų uždarbį iš galimos investicijos ateityje ar ne, tad susikaupkite ir detaliai išnagrinėkite šį skyrių.

Šiame skyriuje turėsite atsakyti į šiuos klausimus:

  • Koks yra jūsų verslo modelis, ką parduodate ar kokias paslaugas teikiate rinkoje?
  • Kas yra jūsų tikslinė rinka ir kokia konkurencija vyrauja?

Šioje dalyje išsamiai turite apibūdinti verslo sprendžiamą problemą rinkoje bei pagrįsti savo sprendimą bei atsakyti į klausimą ar jūsų produktas / paslauga tinka esamai konkurencinei aplinkai.

Verta paminėti, kad jūsų verslo plano skaitytojai jau šiek tiek žinos apie jūsų verslą, nes jie jau bus skaitę (jeigu atėjo iki šios dalies) jūsų santrauką.

Tačiau šis skyrius vis dar yra labai svarbus, nes čia galite išplėsti savo pirminę apžvalgą, kuri buvo parašyta santraukoje, pateikti daugiau informacijos ir atsakyti į papildomus klausimus, kurių neatsakėte pirmoje verslo plano dalyje.

Problema ir Sprendimas

Pradėkite šią dalį  aprašydami problemą, kurią sprendžiate. Kitaip tariant, kodėl klientai turėtų pirkti jūsų prekes ar paslaugas. Tai gali būti įvairūs kriterijai, pradedant kainų skirtumais ir baigiant rinkos dydžiu ir pasiskirstymu.

Atminkite:

Jei negalite pastebėti problemos, kurią gali turėti jūsų potencialūs klientai, galbūt neturite perspektyvios verslo koncepcijos ir jūsų verslo idėja yra tiesiog netinkama.

Tikslinė Rinka

Toliau, kai išsamiai apibūdinate savo verslo sprendžiamą problemą laikas nukreipti savo dėmesį į produkto ar paslaugos tikslinę rinką ir atsakyti į klausimą – kas bus jūsų pagrindiniai pirkėjai?

Jei ketinate atlikti oficialią rinkos analizę, turėsite atlikti šiek tiek mokslinių tyrimų, pirmiausia įvertindami savo rinkos segmentus ir nustatydami kiekvieno segmento dydį.

Atkreipkite dėmesį!
Dauguma žmonių, kurie klausia kaip parašyti verslo planą arba ieško verslo plano pavyzdžio internete patenka į spąstus bei apibrėžia rinką kaip pritaikyta “visiems”.

Klasikinis pavyzdys – batus parduodanti įmonė.

Nors batus parduodanti įmonė norėtų pasakyti, kad jų tikslinė rinka yra kiekvienas žmogus, tačiau net ir jiems reikia siekti konkretaus rinkos segmento.

Galbūt jiems reikia nukreipti savo verslą į sportininkus ar verslo žmones, kuriems reikia oficialių batų darbui ar sportinei veiklai.

Jaučiate skirtumą?

Be to, nepamirškite apibrėžti savo idealaus kliento:

Jūsų kliento idealas turėtų būti apibrėžiamas su tam tikrais filtrais įskaitant lytį, pajamų lygį, ką mėgsta ir ko nemėgsta.

3. Vykdymas

Šiame verslo plano skyriuje turėsite aprašyti kaip jūs ketinate įtvirtinti ir realizuoti verslo idėją rinkoje. Į šį skyrių taip pat patenka rinkodaros ir pardavimo plano rengimo operacijos.

Rinkodara ir Pardavimas

Pradėkime nuo to, kad jūsų verslo plano vykdymo dalyje turi būti skyrius skirtas rinkodarai.

Rinkodaros ir pardavimo plano dalyje yra pateikiama informacija apie tai, kaip jūs planuojate pasiekti tikslinius rinkos segmentus, kaip planuojate parduoti savo paslaugas ar prekes pasirinktoje rinkoje bei kokį kainų planą taikysite.

Padėties Nustatymas

Padėties nustatymo verslo plano dalis apims tai, kaip jūs pozicionuojante savo įmonę ir savo produktus ar paslaugas rinkoje.

Padėties nustatymas yra tai, kaip jūs bandysite pristatyti įmonę ar verslo idėją klientams.

Įmonės padėties nustatymas rinkoje koreliuoja su jūsų požiuriu ir tikslais itin glaudžiai.

Viskas priklauso ar siūlote mažas kainas ir tikitės uždirbti iš pardavimų kiekio, ar visgi esat prabangos prekės atstovas rinkoje? O galbūt siūlote kažką, ko jūsų konkurentai negali pasiūlyti?

Prieš pradedant dirbti su šia verslo plano dalimi pirmiausiai atsakykite į kelis klausimus:

  • Kokias savybes ar naudą jūs siūlote ir ko jūsų konkurentai nepadarė?
  • Kokie yra jūsų klientų pagrindiniai poreikiai ir norai?
  • Kaip jūsų konkurentai pozicionuoja save?
  • Kodėl klientas turi pasirinkti jus, o ne jūsų konkurentą?

Kai atsakysite į šiuos klausimus, galėsite tęsti savo pozicijos nustatymo strategiją ir apibrėžti tai tiesiogiai savo verslo plane.

Kainodara

Kai žinote, kokia yra jūsų bendra pozicionavimo strategija, galite pereiti prie kainodaros verslo plane.

Atkreipkite dėmesį, kad įprastai kaina siunčia labai stiprų pranešimą vartotojams ir gali būti svarbi priemonė, padedanti vartotojams pranešti apie jūsų įmonės užimamą požiūrio bei paslaugos ar prekės poziciją rinkoje.

Tarkime, jei siūlote aukščiausios kokybės produktą, aukštos kainos įprastai greitai nesukelia susidomėjimo kaip pigios, tačiau nauda yra gaunama iš prekinio ženklo žinomumo gerinimo.

Pigios prekės ir palanki kainodara dažniausiai greičiau paskatina pirmuosius pardavimus.

Šioje dalyje turite įsivertinti kurio kainodaros plano laikysitės.

Pirkimo Skatinimas (Akcijos ir Reklama)

Atsižvelgiant į kainų nustatymą ir pozicionavimą, atėjo laikas pažvelgti į jūsų pirkimo skatinimo strategiją.

Pirkimo skatinimo planas nurodo, kaip planuojate bendrauti ir kokiais būdais bei kanalais pasiekti potencialius klientus.

Atminkite:

Svarbu įvertinti kiek jūsų suteiktos nuolaidos, skatinimo programos ar reklama kainuoja įmonei ir kaip šios investicijos atsiperka. Kitaip tariant, turit išmatuoti ROI procentinę grąžą.

Produkto skatinimas susideda iš daugybės dalių, apie kurias detaliai šiame straipsnyje nekalbėsime, tačiau pateikiame kelis pavyzdžius, kuriuos galite aprašyti savo verslo plane.

  • Pakuotės paruošimas;
  • Reklama;
  • Ryšiai su visuomene;
  • Turinio rinkodara,;
  • Socialinė žiniasklaida;
  • Prekių tiekimas;
  • Naudojama technologija ir kt.

4. Komanda

Verslo planas komandaInvestuotojai be puikių verslo idėjų, ieško talentingų komandų taip pat.

Patikėkite, komanda – vienas svarbiausių kriterijų kuriant verslą.

Sakoma, kad investuotojai neinvestuoja į idėjas, jie investuoja į žmones.

Kai kurie investuotojai dažniau investuos į vidutinišką idėją su puikia komanda, o ne atvirksčiai.

Įprastai šis verslo plano skyrius apima trumpus kiekvieno komandos nario aprašymus, biografijas, pažymint jų atitinkamą patirtį ir išsilavinimą.

Čia svarbu išsiaiškinti, kodėl komanda yra tinkama, kad verslo idėja taptų realybe.

Ar komanda turi tinkamas pramones ir įgūdžius pasiekti šį tikslą? Ar komandos nariai anksčiau turėjo verslumo sėkmę?

Šiame skyriuje apibūdinkite savo dabartinę komandą:

  • Kokie yra jūsų įgūdžiai?
  • Kokie yra jūsų komandos privalumai?
  • Nebijokite išvardinti ir komandos trūkumų.

Taip pat pateikite komandos narių pasiekimus, apdovanojimus bei buvusias darbo vietas.

Įmonės Aprašymas

Aprašius komandos narius nepamirškite aprašyti ir juridinio asmens vizijos ir tikslų.

Greičiausiai įmonės apžvalga bus trumpiausia jūsų verslo plano dalis. Šioje dalyje apibrėžkite šiuos punktus:

  • Kokia yra bendra įmonės misija ir vizija?
  • Ar įmonė turi sukaupusi tam tikro turto?
  • Kokia yra įmonės darbuotojų struktūra?
  • Kurioje vietoje randasi pagrindinė įmonės būstinė?Jeigu įmonė turi, tuomet kokia jos istorija ir vystymosi raida?

Verslo plano rengimas ir kūrimas žavus tuo, kad kiekvienas punktas turi detalų aprašymą ir kaip minėjau anksčiau, apie šiuos punktus niekas geriau nežino nei jūs.

5. Finansinis Planas

Finansų verslo planas

Finansinis verslo planas yra tikriausiai daugiausiai laiko ir darbo reikalaujanti dalis.

Nereikia net sakyti, kad jūsų verslo planas nėra užbaigtas be finansinės prognozės. Nepamirškite, kad rašant finansinį verslo planą turite naudoti 3 prognozių tipus: pesimistinė, realistinė ir optimistinė. Apie šias prognozes rašėme šiame straipsnyje.

Tipiškame finansiniame plane bus pateikiamos mėnesio prognozės per pirmuosius 12 mėnesių, o vėliau – metinės prognozės likusiems trims-penkeriems metams.

Trejų metų prognozės paprastai yra tinkamos, tačiau kai kurie investuotojai prašys penkerių metų prognozės taip pat.

Neišsiplečiant, finansinio plano dali turėtų būti sudaryta iš:

Pardavimų Prognozės

Jūsų pardavimų prognozė yra tik tai, kad jūs prognozuojate, kiek jūs ketinate parduoti per ateinančius kelerius metus. Kaip ir minėjome, prognozės turėtų būti 3 tipų (žr. auksčiau)

Personalo Planas

Šis skyrius turėtų būti skirtas įmonės personalui, algų ir kitų, su personalu susijusių, kaštų skaičiavimui.

Svarbu nusistatyti kiek įmonė planuoja vidutiniškai finansų skirti darbuotojams, įskaitant algas, mokesčius ir kitas būtinas priemones darbui.

Įprastai personalas yra skirtstomas į skirtingas grupės įmonėje. Tačiau mažoms bendrovėms, kurios rengia verslo planą galima nurodyti bendra darbuotojų grupę.

Didesnės įmonės atveju personalo planas paprastai suskirstomas į tokias funkcines grupes kaip „marketingo skyrius”, „pardavimų skyrius” ir t.t

Pelno (Nuostolių) Ataskaita

Verslo plane pelno (nuostolių) ataskaita yra vieta, kur įmonė parodo buvusius arba prognozuojamus duomenis, kurie yra paiimti dažniausiai iš pardavimo prognozių ir personalo plano.

Taip pat į pelno (nuostolių) ataskaitą verslo plane reikia įtraukti visų kitų jūsų vykdomų išlaidų, susijusių su jūsų verslo vystymu, sąrašą ir iš to dažniausiai yra nustatoma ar verslas dirbs pelningai ar ne per tam tikrą laikotarpį.

Pelno nuostolių ataskaitos taip pat gali būti prognozinės įvertinant 3-5 metų ateitį.

Grynujų Pinigų Srautai

Grynųjų pinigų srautų ataskaitos dažnai yra painiojamos su pelno (nuostolių) ataskaitomis – nesumaišykite.

Grynųjų pinigų srautų ataskaita seka kiek pinigų turite tam tikru momentu įmonės einamojoje sąskaitoje.

Balansas

Paskutinė finansinė ataskaita, kurią daugelis įmonių turės aprašyti savo verslo plane, yra balansas.

Balanse pateikiama įmonės finansinės būklės apžvalga. Jame pateikiamas jūsų įmonės turtas, įsipareigojimai bei nuosavybė.

Jeigu neturite sugeneruoto įmonės balanso, o įmonė dirba mažiau nei metus, visas šias ataskaitas verslo plane galite sukurti remiantis preliminariomis prognozėmis.

Balanso pavyzdinė forma

Investicinių Lėšų Panaudojimas

Investicinių lešų panaudojimas yra itin svarbi dalis verslo plano rašyme.

Jeigu tikitės sulaukti investicijos iš verslo plano skaitytojų (investuotojų), turėtumėte įtraukti trumpą punktą, kuriame būtų išsamiai nurodyta, kaip ir kur planuojate naudoti investuotus pinigus.

Šiame skyriuje nėra reikalo išsamiai apibūdinti, kaip bus išleista kiekvienas euras, o parodyti pagrindines sritis, kuriose bus investuojamos lėšos.

Pasitraukimo Planas

Paskutinis dalykas, kurį turite įtraukti į savo finansinio verslo plano skyrių – pasitraukimo strategija nesėkmės atveju.

Jei planuojate turėti investuotojų, jie norės žinoti jūsų mintis apie tai, kaip elgsitės nesėkmės atveju.

Galų gale, atminkite, kad jūsų investuotojai norės gauti investicijų grąžą ir dažnu atveju jeigu įmonės įkūrėjai mato, kad verslo modelis neveikia, vienas geriausių pasitraukimo planų yra verslo pardavimas.

6. Priedai

Jei rašant verslo planą jums prireikė daugiau vietos statistiniams duomenis ar papildomiems grafikams vaizduoti, naudokite priedų puslapius pačioje verslo plano pabaigoje.

Apibendrinant:

Verslo planas yra neišvengiama verslo pradžios dalis.

Jeigu planuojate kurti verslą ir šiuo metu turite tinkamą idėją, rekomenduotume, visų pirma, atsisėsti ir pasirašyti verslo planą.

Net jeigu ir neplanuojate pirmaisiais metais ieškoti investicijų, ši sukaupta medžiaga jums bus pats geriausias įrankis verslo plėtrai įskaitaint pirmųjų klientų paiešką, finansų valdymą bei siekiant apibrėžtų tikslų.

Dabar jau žinote kaip galite parašyti verslo planą visiškai nemokamai – vadovaukitės šiais žingsniais ir turėsite 100% tikslų verslo planą apie jūsų verslo idėją!

Rekomenduojame perskaityti:

Rašyti komentarą

avatar
Copyright © 2019. All Rights Reserved. Kaip-uzsidirbti.lt | Flytonic Theme by Flytonic.